Skip to content
21 juli 2011 / Peroni

Ode to a Rude, Lewd, Dude

En soppa av ord och en lus och en bäver
en munfull av etter, fekalier och näver
En stad byggd på fel och brister
En värld bemängd av statister

Förvirrad, mitt blamegame är evighetslångt
Förnuftet?  -Det gav jag sparken
(har jag nämnt att JAG byggde Arken?)

På jakt efter Manna från himlen är jag
och stunsen i ordets bett
JAG  som gav människan Internet!)

Framför min dator, helt naken
Damn!  Det kliar i baken.

@Kommunchef och Dahlström och Härnström och andra
Jag ber er att sluta krama varandra
– Det är hela saken
Damn!  Det kliar i baken.

Med allt vad jag orkar, allt vad jag Gitter
jag spottar och fräser och svär
(JAG  som gav människan Twitter?)

Visar så vägen till min paulun
där väntar jag, ältandes saken
Damn!  Vad Det Kliar i Baken.

Så, med: Etter, fekalier och näver,  mitt bud:
(har jag nämnt att det faktiskt är JAG som är Gud?)
Gudarnas nektar på bordet
JAG som gav människan  Ordet!)

Här sitter jag ensamme kraken
Argsint och Bitter och Tvär

Damn!  Det kliar i baken.
Jag svär!

