Skip to content
29 april 2011 / Peroni

Drömmer om Åkesson

2011 04 28. Dröm. Skön dröm.
Verkligen ingen nattmara.

Jag drömmer att jag och Jimmie Åkesson,
av någon för mig outgrundlig anledning,
hamnat på ett kurdiskt bröllop, här,
i Katrineholm.

Jimmie dansar, sjunger är  allmänt glad.
Han är trevligheten personifierad.

Så, plötsligt, ser jag honom ivrigt
konverserande en persisk skönhet,
en kvinna ristad  ur ”Tusen och en Natt”.

De kysser varandra, ömsint.
Jimmie ser väldigt lycklig ut.
Pannans rynka försvunnen.
Slipsen, lite galet sådär, runt huvudet.

Veckan därpå nås jag av beskedet att
JImmie skall gifta sig, lämna partiledar-
posten, konvertera till Islam och ägna
återstoden av sina dagar åt Sufisk mysticism.
På fritiden skall han bygga moskéer.

Jag vaknar med ett stort leende.
Insha´Allah.

